mötet på Ätstörningskliniken.

jag trodde jag skulle träffa en sjuksköterska men de visa sig att de var enhetschefen jag fick träffa.

Hon började mötet med att be om ursäkt för att jag fått vänta 4 månader på att behandlingen ska starta.
 Sedan fråga hon hur livet ser ut nu.
Jag gick kort igenom min situation med sjukskrivning pga utbrändhet, 
med planer på 50%studier i november och ev operation av axlarna. 
Hur äs är inbäddat i detta och hur jag mår.

Vi kom fram till att vi ska prova lite annan typ av behandling från vad jag gjorde förra perioden.
Jag ska träffa en arbetaterput 1okt och vi ska kartlägga lite, sedan ska jag träffa en dietist 
och sen tillbaka till arbetsteraputen. 
Här borde jag fått svar om operationerna och då kan jag planera mer konkret.

tanken är att de blir fokus på beteendeförändring (såklart) men via analys och små övningar. 
Sedan vill dem gärna lägga in bildtarapi och någon form av medi yoga också för att möta stressen och ångesten.

jag är öppen för att prova mig fram, jag kan tänka mig att prova de mesta. 
men var tydlig med att jag vill ha enskild behabdling och jag vill inte behöva vägas.

Vikten tyckte dem var okej att släppa liten på så länge jag ligger någorlunda stabilt. 
men vi skulle följa upp de mer under tidens gång.

Så i oktober drar det igång, de kommer nog bli en tung period men 
jag hoppas det kan kännas givande. 
De återstår att se.


Upp