När livet kommer emellan...

Där stod jag, hela mitt liv fanns planerat i någon form av tidslinje,
de fanns ett visst utrymme till allt och tidsintervallet var snävt.
Jag skulle plugga klart grundskolan och gymnasiet,
Flytta ihop med mannen i mitt liv,
Plugga på högskolan,
Skaffa ett högavlönat jobb,
Få barn och leva lyckligt alla mina dagar.
 
Sen hända livet.
Jag insåg att jag var sjuk i en ätstörning,
Jag fastnade i en snårig röra av psykisk ohälsa där ångest och dåligt samvete färgade allt.
Jag gick in i väggen och samtidigt konstaterades det att min kropp inte håller.
3 diskbråck och orimliga mängder av smärta blev min vardag.
 
Där stod jag, med drömmar och mål, helt oförmögen att röra mig mot dem.
Vem är jag när jag inte är den jag vill vara?
Hur lever man i en vardag som man inte valt själv?
Hur överlever man när livet kommer emellan?
 
| |
Upp